fredag 1. juni 2012

uke 38 og snart i mål

I går var det igjen tid for kontroll både på sykehuset og hos jordmoren min etterpå.
Siden jeg har fått svangerskapskløe med forhøyede gallesyrenivåer har jeg hatt oppfølgning fra føden.Den første blodprøven viste at gallesyrenivået var oppe i 21,vanligvis skal dette ligge på opp mot 6.
da fikk jeg medisiner mot kløe og tok nye blodprøver.etter noen dager fikk jeg beskjed om å komme til samtale på sykehuset,der ble vi enige om at jeg skulle bytte til litt sterkere medisiner og komme tilbake den 31.5

På kontrollen i går ble jeg tatt super godt imot av en veldig koselig jordmor,så var det tid for ctg!
imens vi ventet satt jordmor og jeg å pratet om 1.fødsel og litt om alt,for blodprøvesvarene var ikke klare enda.
derfor ble jeg sendt videre med beskjed om å fortsette med medisinene og at hun skulle prøve å ringe meg i løpet av dagen.

Så da bar det videre gjennom byen,med litt titting på senteret før jeg ruslet videre til jordmortime!
status fra jm ble da:
termin:16 juni
uke:38+3
vekt:+3kg
urin:negativ
bt:120/80 (det laveste jeg har hatt på flere år!!)
ødem: 0
hjertelyd: 140
Leie: hode knapt festet
kynnere:masse
cravings:isbiter og kruspersille
annet:bekkenløsning,snøring i bryst og synsforstyrrelser som før.


etter jordmortimen ringte de fra sykehuset for da var blodprøvene klare!
Gallesyrenivået var med medisinering sunket til 13,og da fikk jeg beskjed om at de ville ha meg på medisinene for så å starte igangsetting om ikke så lenge.( har fått dato for igangsetting,men dette vil vi holde hemmelig!) Kan si såpass som at iløpet av 2 uker er lille jenta født!
de ser ingen poeng med å la meg gå så mye lenger når det har vært så mye småtteri galt hele veien i tillegg til medisinene jeg måtte fortsette å gå på,som sikkert ikke er det beste i lengden.

Da er det ikke annet å gjøre enn å forberede oss skikkelig på å bli en familie på 4! Jeg synes denne graviditeten har gått Mye fortere enn den med storebror.Litt rart å tenke på at dette er min siste graviditet,men 2 barn holder i massevis for oss;) da er familien vår komplett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar